Hieronder hebben we de veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet.
Om het zoeken makkelijker te maken hebben we ze verdeeld in drie groepen:
Vragen over de WEBSHOP en het bestelproces
Moet ik een account aanmaken bij bestellen?
Nee, dit hoeft niet. Als je je bestelling gaat afronden geef je je emailadres in en kies je voor 'ik ben een nieuwe klant'. Wil je in de toekomst vaker bestellen? Dan is het wel handig om een account aan te maken zodat je niet iedere keer je gegevens in hoeft te vullen.
In welke landen levert Sunstyle?
Sunstyle Zonwering levert onderdelen en motoren in heel Nederland en Belgie.
Kan ik als ondernemer uit Belgie ook zonder BTW kopen bij Sunstyle?
Ja hoor, dat kan. Vul bij gegevens je BTW nummer in en de BTW wordt dan automatisch verrekend.
Wat zijn de verzendkosten?
- Voor Nederland: Ligt het totaal van je bestelling boven de € 50,- dan is verzenden gratis. Is je bestelbedrag lager dan € 50,-? Dan betaal je € 6,95 bij aan verzend- en administratiekosten.
- Voor Belgie: Ligt het totaal van je bestelleng boven de € 100,- dan is verzenden gratis. Is je bestelbedrag lager dan € 100,-? Dan betaal je € 15,50 bij aan verzend- en administratiekosten.
- Lengtes boven de 2,4 meter kunnen helaas niet verzonden worden voor de standaard verzendkosten. Bestelt u langere lengtes dan 2,4 meter, dan krijgt u hiervoor na bestelling een factuur op maat voor de extra verzendkosten. Prijsindicatie tussen de € 25,- en € 60,- per pakket. Ophalen van het pakket is natuurlijk altijd gratis.
Waar kan ik de lengte invullen?
Je kan de lengte invullen bij aantal, als je 1,5 meter wilt ontvangen dan vul je 1,5 in.
Hoe kan ik meerdere lengtes bestellen?
Je kan de totale lengte die je nodig hebt invullen. Later kan je dan bij opmerkingen aangeven wat je precies wilt ontvangen. Bijvoorbeeld: je wilt 4x 1,2 meter bestellen, dan vul je 4,8 meter in en zet je bij opmerkingen: Graag in 4 stukken van 1,2 meter zagen.
Waar kan ik een opmerking plaatsen tijdens het bestellen?
In stap 4 van het bestelproces vind je het vak "opmerkingen". Hier kan je een speciale wens of afspraak opgeven.
Vragen over Somfy motoren
Welke motor heb ik nodig in mijn zonwering?
In onze blog "zo bereken je welke motor je nodig hebt voor in jouw zonwering" kun je lezen welke motor geschikt is voor jouw zonwering.
Wat beteken de cijfers achter de naam van de motor?
- Het eerste cijfer, bijvoorbeeld 10, 20, 40, is de trekkracht van de motor. Welke trekkracht je nodig hebt kun je hier berekenen.
- Het tweede cijfer, meestal 12 of 17, is de snelheid van de motor. Hoe hoger het cijfer, hoe sneller de motor.
De nieuwe motor heeft een andere lengte dan de oude. is dit een probleem?
Nee, meestal is dit geen probleem. De buis waar de motor in moet komen en dus ook de breedte van je rolluik, screen of zonnescherm, is over het algemeen veel meer dan de lengte van de motor en daardoor past het bijna altijd. Heb je een heel smal rolluik of screen? Dan heb je meestal een extra korte motor nodig, neem hiervoor even contact met ons op.
Mijn rolluik, screen of zonnescherm wil niet meer goed omhoog, hoe komt dit?
Door problemen in de motor heeft deze niet genoeg kracht meer om het product omhoog te trekken. Je hebt dan een nieuwe motor nodig.
Verkopen jullie ook onderdelen van Somfy motoren?
Nee, Somfy, en wij dus ook, verkopen geen onderdelen om motoren te repareren.
Kan ik zelf de motor van mijn rolluik vervangen?
Ja, dit kan je meestal best zelf doen. In deze blog leggen we uit hoe je dat kunt doen zonder dat het rolluik van de gevel moet.
Mijn rolluik of screen zakt vanzelf naar beneden, hoe komt dit?
Op een bepaald moment kan het gebeuren dat de rem in de motor niet genoeg kracht meer om het product in de kast te houden. Het rolluik of screen zakt dan zachtjes naar beneden. Je hebt dan een nieuwe motor nodig.
Overige vragen
Hoe kan ik op een makkelijke manier het band of koord van mijn rolluik vervangen?
In onze blog "hoe vervang ik de handbediening van mijn rolluik" leggen we stap voor stap uit hoe je dit kunt doen.